Skip to Main Content
  • Nederlands 
  • English 
  • Français 
  • Linde wereldwijd
  • Linde
  • Over Linde
  • Woordenlijst
  • Linde, Making our world more productive Linde, Making our world more productive
  • Healthcare
    België

  • Welkom bij Linde Healthcare BE
  • Over Linde Healthcare
      • Missie
      • Medische professionals
      • Patiëntgerichte zorg
      • Innovatie
        • Innovatie in gezondheidszorg
        • Uw partner
        • REALfund
      • Locaties
      • Vacatures
  • Therapieën
      • NO-therapie
        • Wat kan Linde hierin voor u betekenen?
        • Veelgestelde vragen NO therapie
      • Pijnbestrijding
        • Wat kan Linde hierin voor u betekenen?
        • Veelgestelde vragen over pijnbestrijding
      • Slaapapneutherapie
        • Wat kan Linde hierin voor u betekenen?
        • Veelgestelde vragen over slaapapneutherapie
      • Voedingstherapie
      • Zuurstoftherapie
        • Wat kan Linde hierin voor u betekenen?
        • Veelgestelde vragen over zuurstoftherapie
  • Producten & services
      • Per categorie
        • Medische en medicinale gassen
        • Apparatuur in de thuisomgeving
        • Apparatuur in de ziekenhuisomgeving
        • Cryoservices
        • Cryogene gassen
        • Enterale voeding
        • Services
      • Per medisch specialisme
        • Anesthesie
        • KNO
        • Intensive care
        • Neonatologie
        • Neurologie
        • Obstetrie
        • Ondervoeding
        • Pijnbestrijding
        • Pulmonologie
      • Per zorggebied
        • Spoedeisende hulp
        • Thuiszorg
        • Instutionele zorg
  • Contact
      • E-mail ons
  • Nieuws & media
      • Persberichten
      • Evenementen
      • Publicaties
      • Beeldbank
      • Videoportaal
      • Brochures & downloads
        • Aanvraagformulieren
        • Algemene Voorwaarden
        • Brochures
        • Certificaten
        • Gebruiksaanwijzingen
        • Zuurstoftoedieningssystemen
      • Linde @ Social Media
  • Careers
      • People @ Linde
        • Giving Back
      • Jobs @ Linde
  •  
  • Language
    • Nederlands
    • English
    • Français
  • Linde wereldwijd
  • Linde
  • Over Linde
  • Woordenlijst
  • Therapieën
  • NO-therapie
  • Pijnbestrijding
  • Slaapapneutherapie
  • Voedingstherapie
  • Zuurstoftherapie
    • Wat kan Linde hierin voor u betekenen?
    • Veelgestelde vragen over zuurstoftherapie
  • Therapieën
  • Zuurstoftherapie
  • Veelgestelde vragen over zuurstoftherapie

Veelgestelde vragen

Zuurstoftherapie

Linde Healthcare heeft voor u een overzicht gemaakt van de veelgestelde vragen over zuurstoftherapie.

Veelgestelde vragen

Zuurstoftherapie
1. Hoe laat komt de zuurstofverzorger bij mij langs?
Als gebruiker kunt u ‘s ochtends vanaf 8.30u met Linde Healthcare Benelux bellen op telefoonnummer 088-3276355. De klantenservice zuurstof vertelt u dan op welk dagdeel de zuurstofverzorger langs komt.
2. Wanneer moet ik mijn neusbril vervangen?
Linde Healthcare Benelux adviseert om gemiddeld eens per 5 weken een nieuwe neusbril te gebruiken. Het verbruik kan echter van persoon tot persoon anders zijn. De gebruikte neusbril kunt u gewoon weggooien.

Heeft u weer neusbrillen nodig? Neem contact op met de klantenservice en zij zullen er voor zorgen dat u er een aantal ontvangt.
3. Hoe lang mag de verlengslang zijn?
Linde Healthcare Benelux adviseert u een zuurstofslang te gebruiken met een maximale lengte van 12 meter. Met de neusbril meegerekend, komt de zuurstofslang uit op een lengte van ongeveer 15 meter. Voor de on-demand zuurstofsystemen is dit niet van toepassing. Gelieve contact op te nemen met het Customer Service Center zodat wij u hierover nader kunnen adviseren.

De verlengslang is in drie lengtes verkrijgbaar, namelijk van 6 , 9 en 12 meter. Gebruik echter geen langere zuurstofslang dan nodig is. De slangen kunnen wij tegelijk met uw bestelling afleveren of kunnen wij separaat per post naar u toesturen.
4. Hoe vaak verwissel je de verlengslang?
Linde Healthcare Benelux adviseert om de verlengslang eenmaal per jaar te vernieuwen.
5. Kan ik op vakantie naar het binnenland?
Jazeker! Neem ruim van te voren, liefst 2 weken, contact op met de klantenservice van Linde Healthcare Benelux via telefoonnummer: 088-3276355. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden. Ook kunt u het aanvraagformulier zuurstof vakantie binnenland gebruiken.
6. Kan ik op vakantie naar het buitenland?
Jazeker! Voordat u een reis gaat boeken in het buitenland buiten Europa is het verstandig eerst te informeren bij ons wat de mogelijkheden zijn in desbetreffend vakantie land.

Blijft u binnen Europa neem dan ruim 6 weken van te voren contact op met de klantenservice van Linde Healthcare Benelux via telefoonnummer: 088- 3276355. Zij zullen u informeren over de mogelijkheden. Deze zijn afhankelijk van de contractuele afspraken met uw zorgverzekeraar. Ook kunt u het aanvraagformulier zuurstof vakantie buitenland gebruiken.
7. Ik moet van de longarts meer of minder zuurstof gebruiken. Moet ik dit doorgeven aan Linde Healthcare Benelux?
Indien uw zuurstofvoorschrift verandert dient u dit te melden bij de klantenservice van Linde Healthcare Benelux. Door het veranderderde gebruik kan het zijn dat de huidige zuurstofvoorziening niet meer bij u past. Als dat inderdaad het geval is, dan zorgen wij voor een passende oplossing.
8. Wanneer moet ik de zuurstof bevochtigen?
Als er bij Linde Healthcare Benelux een nieuwe zuurstofaanvraag binnenkomt, wordt bekeken hoeveel zuurstof uw arts voorgeschreven heeft. Is dit minder dan 5 liter per minuut, dan zal de verzorger bij u thuis geen bevochtiger aan de zuurstofinstallatie bevestigen. Is uw voorschrift meer dan 5 liter per minuut dan ontvangt u bij de eerste installatie automatisch een bevochtiger bij de apparatuur. U heeft hier dus geen omkijken naar.

Door gebruik van extra zuurstof kan soms het slijmvlies van de luchtwegen geïrriteerd raken. Dit is over het algemeen niet ernstig en gaat meestal weer over. Toch kan het voorkomen dat het neusslijmvlies en slijm uitdrogen, met als gevolg neusbloedingen en moeilijk te verwijderen ingedroogde slijmdeeltjes in de neus.

In dat geval verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice van Linde Healthcare Benelux via telefoonnummer: 088 – 3276355 en te overleggen of het wellicht beter is om een bevochtiger aan de zuurstof apparatuur te hangen.
9. Welke veiligheidsmaatregelen moet ik treffen?
Bij elke eerste zuurstofinstallatie informeert de verzorger u over de veiligheidsmaatregelen die u moet treffen. Dat men bij gebruik van extra zuurstof absoluut niet mag roken, spreekt voor zich. De neusbril zou in een dergelijk geval vlam kunnen vatten met alle gevolgen van dien. Zuurstof is op zich zelf niet brandbaar, maar versnelt en onderhoudt ontbranding; met andere woorden, het maakt de verbranding mogelijk. Het roken door derden in een kamer waar extra zuurstof gebruikt wordt, wordt daarom sterk afgeraden. Blijf altijd alert bij gebruik van zuurstof!
10. Ik heb een andere vraag.
Onze productspecialist zuurstof staat u graag te woord. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Contact
  • Tel. +32 70 233 824 
    Fax +32 70 233 828

    Mail ons!
    • LinkedIn Social Media icon 30x30.
Icon is already uploaded to SDL. Please check there.
    • Twitter Social Media icon 30x30.
Icon is already uploaded to SDL. Please check there.
    • YouTube Social Media icon 30x30

Icon is already uploaded to SDL. Please check there.
    • Facebook Social Media icon 30x30


Icon is already uploaded to SDL. Please check there.
    • Sitemap
    • Gebruiksvoorwaarden
    • Juridische kennisgeving
    • Gegevensbescherming
    • Algemene voorwaarden
  • © Linde 2019

Om uw gebruikerservaring op onze websites te verbeteren, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website, gaat u automatisch akkoord met ons gebruik van cookies.
Op de pagina gegevensbescherming kunt u meer lezen over het gebruik van cookies.

You must check the "I accept cookies from Linde websites" box to accept.
Meer informatie